• Vous êtes ici : Accueil > Pédagogie > Pôle Langues > Semaine des langues
    Par : Roncalli
    Publié : 15 mai 2018

Semaine des langues

La semaine des langues se déroule du 14 au 19 mai 2018. La thématique retenue pour cette troisième édition est "Partageons les langues !". Il s’agit d’un appel lancé à tous qui permet à chacun d’exprimer ses compétences en langues vivantes, même imparfaitement. (source Eduscol)

Les élèves de 6°B ont donc été amenés à interviewer un adulte du collège... en anglais !

Les interviews réalisées portent sur un sujet familier : les animaux domestiques.
    Voici les comptes rendus rédigés par les élèves. Certaines interviews filmées seront également publiées au cours de la semaine sur la page facebook du collège.
    ( https://fr-fr.facebook.com/Coll%C3%A8ge-Pierre-Vernier-1659161200761610/ )

Mrs Skora’ s cat

She has a cat, her name is Malala , she is almost one year old.
    She is very friendly.
    She likes catching mice.

Emilien & Xavier

Mrs Klein’s rabbit

Mrs Klein has a black and white rabbit. Its name is Fripouille. It is eleven years old. It is friendly and smart, but it is naughty because it chews computer cables ! It likes eating grass and dry bananas.It has strange habits : it loves cuddling with the cat and it steals the cat’s food !

Adam & Thomas

Mr Lucéa’s dog

Mr Lucea has a dog , its name in Cannelle. It is cream-coloured, it’s seven years old. It goes on the sofa, plays with shoes and eats his book : he is naughty !

Manon & Lilou

Mrs Ducrot’s cats

She has a cat, his name is Billy. He is ginger (ginger = orange). He is sixteen. He likes sleeping and eating. He is dangerous. He opens the door of the bedroom and sleeps on the bed, so he is intelligent !

Emmy & Zélie

Mrs Ducrot has a cat, her name is Liath (Grey in Irish). She is 14 years old. Liath likes catching mice and eating. She sleeps in cupboards and sleeps on her back. Liath is scared of Billy so she hides under the furniture : she is shy. She sits in the middle of the table.

Salomé & Justine

Mrs Klein’s turtle

Mrs Klein has a turtle, its name is Harriet, it is brown, it loves being on its rock under the light, it is shy.

Mathys & Gabin

Mrs Bernard’s cat

Mrs Bernard has a cat, it likes playing and sleeping. Its name is Bizby. It sleeps and looks at birds when it is alone. It is eight years old and it is grey and white.

Mathis & Rémi

Mrs Delisle’s cat

His name is Frisbee. He is three years old. He is brown, black and white, he sleeps on the sofa and he goes in the garden. He likes milk, mice and fish.

Zoé & Marie

Mrs Bourdin’s kitten

Mrs Bourdin has a kitten . Her name is Nouchka . She is one year old. She likes playing with toys, eating, sleeping and running in the apartment . She hasn’t got strange habits.

Justine & Eulalie

Mrs Derrien’s cat

She has a cat and a tortoise. The name of her cat is Nabouko. He in 6 months old , he is grey, he is messy and mad. He loves eating and jumping, he sleeps all day.

Esteban and Laetitia